A lasting impression
begins with a powerfull brand.

Een blijvende indruk begint met een krachtige visuele merkidentiteit. Uw merkidentiteit is een uniforme set visuele elementen die bepalen op welke manier mensen uw merk waarnemen en wat het voor hen betekent. Dit is belangrijk, want als uw visuele identiteit niet consistent en aantrekkelijk is, nemen uw prospects u mogelijk niet serieus. Erger nog, ze kunnen bij uw concurrenten kopen in plaats van bij u – alleen omdat uw concurrenten er professioneler uitzien.

Alle visuele elementen in uw bedrijf moeten ontworpen zijn om de waarden en de stem van uw merk op een consistente manier duidelijk te communiceren. Dit omvat: uw logo, uw kleurenpalet, uw typografie, uw afbeeldingen, uw verpakking, uw website, uw sociale media, uw gedrukte media en alle andere visuele communicatie over al uw contactpunten voor marketing en productlevering.

We hebben dit 4-stappenproces gemaakt om u te laten zien hoe we een sterke merkaanwezigheid kunnen creëren die resoneert met uw doelgroep.

Ontdekking

 

We stellen een aantal fundamentele vragen zodat we alles kunnen ontdekken over uw merk. Wat vertegenwoordigd u merk? Wat is het doel en welk probleem lost u op?

Welke gevoelens wilt uw merk oproepen? Mensen kopen namelijk met emoties die ze later rechtvaardigen met logica.

Het doel van de ontdekkingsfase is dat we echt begrijpen wat uw merk vertegenwoordigt en uw visie. Zo kunnen we vol vertrouwen naar de onderzoeksfase.

Onderzoek 

De onderzoeksfase is een cruciaal onderdeel om ervoor te zorgen dat uw merk uniek is en een plaats heeft in uw niche.

We zullen zowel uw concurrenten als uw doelgroep onderzoeken om te zien wat ze wel en niet leuk vinden, wie ze volgen, enz.

De moodboards vertalen de tekst van de ontdekkingsfase naar visuele concepten.

Als je eenmaal hebt besloten welke richting je het leukst vindt, hebben we een sterke basis om over te gaan tot de ontwerpfase.

Ontwerp 

In deze fase ontwerpen we de bouwstenen van uw merk. Ze moeten flexibel en harmonieus zijn en moeten werken op al uw contactpunten:  

Logo, kleuren, typografie, patronen, texturen, afbeeldingen, illustraties, iconografie, layout, samenstelling, … 

Te veel kleuren kunnen ten koste gaan van een sterke identiteit. Denk aan Ferrari, Coca-Cola, Telenet, …

Te veel detail kan ten koste gaan van duidelijkheid. Denk aan Apple, Mc Donalds, Nike, …

 

Stijlgids

 

Een merkstijlgids is de kern van uw merkidentiteit. Het bevat regels over uw logogebruik, lettertypen en kleurenpaletcodes voor online gebruik en ook voor offline afdrukken, lay-outrichtlijnen, beeldgebruik en nog veel meer.

Het doel van het hebben van een merkstijlgids is dat al uw ontwerpmateriaal en marketingmateriaal een samenhangende uitstraling krijgen.

 

Jouw beurt.

 

Neem contact met mij op, vertel me meer over jezelf en hoe ik je kan helpen.